2014. október 26., vasárnap

A harmadik film, avagy Fogatlan hala vagy nem hala

Szóval, az előző cikk kommentjében megkértek, hogy ezt fejtsem ki, mármint ezt az eget rengető kérdést. 
Igen, ezt senki sem akarja és a kegyetlenség netovábbja lenne, viszont ha belegondoltok, egy nagyon durva filmcsavar is. És megindokolt. 
Ugyanis a könyv, ami alapján készült a film, és maga a film is arra ment végig, hogy megmagyarázza, miért nincsenek ma már sárkányok. A kihalásuknak nem lenne értelme, hiszen látszott, hogy milyen aranyéletük van Hibbanton, és maximum kóros elkényesztetésbe tudnának meghalni. Kiirtani szintén nem sikerülne őket, szintén Hibbant miatt.
 VISZONT a sárkányok csordás állatok, ha lehet így fogalmazni. Egyedül is elvannak, de azért az igazi erejük az egységben van. Az egységet pedig összetart valami: az alfa. Ha nincs alfa, az egység felbomlik, a sárkányok szétszélednek, egyedül pedig sebezhetőbbek. Főleg, úgy ha nincs alfa örökös. 
Hisz mit tudunk? 
A nagy gnúvad harccal szerezte meg az alfa címét, ahogy Fogatlan is erőszakkal szerezte meg ezt a címet, úgy hogy legyőzte az előző alfa faj utolsó példányát. Úgy gondolom, hogy ha valamelyik sárkány faj alfa faj lesz, azáltal az összes egyede alfa lesz, és ha nem győzöd le őket az utolsó számig, akkor nem lesz másik alfa faj. Fogatlan viszont az utolsót győzte le, Fogatlan pedig az egyetlen képviselője az alfa fajnak. Jelenlegi ismereteink szerint, bár járnak olyan pletykák, hogy a harmadik részben lesznek más éjfúriák is. 
Szóval, mi lesz ha Fogatlan úgy hal meg, hogy nem más sárkány győzi le, kihívással.... nem lesz alfa. Nem lesz alfa --> nem lesz egység --> a sárkányok szétszélednek, esetleg visszamásznak a tengerbe, vagy nem is tudom. 
És hogy miért van egyáltalán ez a hír, hogy Fogatlan meghal? Leginkább egy kiszivárgott zene miatt:

A cím egyértelmű: "Köszönöm haver, találkozunk a Valhallában. "
Nos, ha valaki nem tudná, a Valhalla az északi mondakörben afféle mennyország. Ide kerülnek azoknak a harcosoknak a lelkeik, akik harcban és hősiesen halnak meg. Mivel, szinte csak Hablaty szokta havernek nevezni Fogatlant, ezért gondolja mindenki azt, hogy meghal. 

Én őszintén szólva számítok erre a lépésre. A második film eseményei után én már nem mondom azt, hogy nem meri bevállalni a Dreamworks. Mert be meri. 
Egy interjúban a rendező amúgy is azt mondta, hogy úgy akarja befejezni a filmet, ahogy a könyv is befejezi magát (ez eléggé furi megfogalmazás, de na).
A könyv pedig ezzel a mondattal ér véget:
Mikor kisfiú voltam, még voltak sárkányok.

21 megjegyzés:

  1. Nekem nem tölt be semmit ott hogy, kiszivárgott zene miatt: de ez szerintem azért van mert telórol vagyok fenn, minegy.
    Ez az infó kicsit ledöbbentett, főleg az utcsó mondat, mert még nem hallotam hogy így végződik a könyv.
    Mostmár még jobban várom a 3. részt .

    A könyvet meg lehet valahogy szerezni?

    VálaszTörlés
  2. Köszi Lili,hogy megírtad a cikket! :)

    VálaszTörlés
  3. Nem akarom, nem akarom, nem akaroooooom!
    Ha ez tuti benne lesz a 3. részben, akkor én inkább nem nézem meg, és abba a kellemes tudatba ringatom magam, hogy Hibbanton az idő a 20 évesekkel megfagy, és nem történik semmi. SEMMI. Élik tovább csudálatos sárkánykás életüket, és jól elvannak a versenyeken. Ennyi.
    NEMAKAROMNEMAKAROMNEMAKARAOOOOOOOOOM!!!!

    VálaszTörlés
  4. egyébként most nemtudom mi ez a felhajtás hogy "jajj fogatlan úgysem halhat meg, blah blah"..... na és mért nem? mondjuk az egész éjfúria őrület amiatt kezdődött mert hablaty azt tanította be... DE!!! Ha nem őt hanem pl egy Siklót tanít be és az éjfúria is csak egy melléksárkány lenne, akkor mindenki egyszerűen lesz*ná az éjfúriát. és az alfa halála után is lehet egy másik alfa, max nehezebben fogadják el... (és pár plusz infó, eleve úgy akarták hogy fogatlannal történik valami és lesz egy másik "rosszfiú" is akinek lehet hogy lesz egy hasonló sárkánya aki legyőzi fogatlant) .

    VálaszTörlés
  5. Lili és mindenki más figyeljetek:
    Inkább éljünk boldog tudatlanságban,minthogy azt várjuk,hogy meghal-e vagy sem.
    Mert a DW úgyse mond semmit.Nem fog beállítani és ez mondani:
    Hello Dragon fans, now tell what will be the third part!
    Mert ezt várhatjuk.Inkább felejtenénk el azt a témát,mert úgyse tudunk semmit.
    Tudom,hogy mindenki a válaszokat várja.De arra várhatunk egy évet vagy többet.Ezt a témát jobb lenne hagyni,mert ne keltsünk az olvasókban/emberekben olyan hitet,hogy meghal/nem hal meg.És ha lesz valami tragikus akkor legalább ne haljon meg csak mit tudom én sérüljön meg.Ez az én véleményem.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!
    Még egy elméletet engedjetek meg: én olvastam az első 4 kötetét a könyvnek és annak az első része úgy fejeződött be, hogy a Vörös halál - könyvben Zöld Halál - elleni harcban Fogatlan megmenti Hablatyot, de ő kapja a nagy sérülést, nem Hablaty. Egészen konkrétan mellkason karmolja az óriás szörnysárkány, Hablaty ugyanúgy napokkal később az eset után tér magához mint a filmben, csakhogy kicsiny sárkánya nincs ott mellette. Pléhpofa szomorúan közli vele, hogy Fogatlan néhány órája MEGHALT. Hablaty tudja, hogy a sárkányok képesek hibernációs alvásra, amivel meggyógyítják magukat, s kiszalad a kikötőhöz de könnyezve végignézi, ahogy a tüzes nyílvesszők elérik Fogatlan halotti hajóját (hagyományos viking temetés). De az utolsó pillanatban felröppen kicsiny sárkányhősünk a lángoló hajóról, és visszaszáll Hablatyhoz.
    Nos, hát ez lenne a "meghalt a sárkány, de mégsem" elmélet, amit talán, mondom TALÁN a 3. filmben is elsüthetnek.
    Nos remélem hogy valami hasonlóan "ÍNAS-rajongóbarát" megoldással zárják le a harmadik részt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hoppá. Pléhpofa meghalt. Akkor így az egész feldőlt.

      Törlés
  7. Hol vetted meg a könyveket? Vagy angolul olvastad? mert én úgy tudom, hogy csak az első kötetét adták ki magyarul, de azt rég nem gyártják... :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első kettőt kikölcsönöztem a könyvtárból magyarul, a második kettőt letöltöttem angolul és úgy olvastam:) Ha esetleg pesti vagy, a kőbányai könyvtárban megvan az első kettő, onnan szereztem én is, de elvileg úgy is ki lehet kölcsönözni, hogy annak a könyvtárhálózatnak egy másik könyvtára megrendeli a kőbányaitól - kölcsönkéri - és onnan is ki lehet kölcsönözni. Könyvtárkálózat neve: Szabó Ervin könyvtár.

      Törlés
    2. Pontosan mi a könyv címe? :)

      Törlés
    3. Az első kötetnek ugyan az mint a filmnek, a másodiknak "Így lehetsz kalóz" 3.:Így tanulj sárkányul, 4.How to cheat a dragon's curse"így verd át egy sárkány átkát" (nincs magyarul innentől egyik se :( ), 5.:How to twist a dragon's tale "így forgasd ki egy sárkány történetét", 6.:A hero's guide to deadly dragons"egy hős útmutatója a halálos sárkányokhoz", 7.:How to ride a dragon's storm"így lovagold meg egy sárkány viharát(???)", 8.:How to break a dragon's heart"így törd össze egy sárkány szívét", 9.:How to steal a dragon's sword"így lopd el egy sárkány kardját"

      Törlés
  8. Amúgy, ha érdekel, megtaláltam a dawn of the dragon racers-t angolul. Itt az ULR címe: https://docs.google.com/file/d/0B3riYcsMWdXHTVY2NHpyYmU0RGc/preview?pli=1. Amúgy szeretem olvasni a blogodat, és király a kisfilm is.

    VálaszTörlés
  9. Remélem hogy Fogatlan nem fog meghalni hiszen ő a "fő sárkány az egész film sorozatban.Egyébként meg szerintem Pléhpofa halála elég volt mind a 3 filmre, úgyhogy nem hiszem hogy meghal majd Fogatlan.És szerintem ha valaki meg hal az nem fogatlan lesz hanem valaki más mert Fogatlan Hablaty/a fő szereplő sárkánya.

    VálaszTörlés
  10. Ha Fogatlan meg is "halna" akkor a 4. filmben visszajönne, bár nem hiszaem hogy a Dw ilyen sablonos sztorit találna ki... Vagy mint a könyvben a "jaj, meghalt, de mégsem"... Még úgyis van kb. két és fél évünk.

    VálaszTörlés
  11. Egyébként, nem tudom ki ért együtt ezzel a véleményemmel(ezért kérek minél több választ), de szerintem 2 dolog lehetséges a címből a zenéből és az eddigi ismereteimből következtetve:Fogatlan vhogy feláldozza magát Hablatyért, esetleg csatában.Erre utal a címben a "Thanks" (bár Hablaty mikor nem köszön meg vmit??)szó, illetve az hogy Fogatlan ezt már többször eljátszotta, csak ott éppen túlélte.A másik az hogy a sárkányok elmennek.Ugyanis, ha Fogatlan más módon halna meg(pl betegség) a "Thanks" szó helyett esetleg egy sajnálom vagy hasonló"Bár tudtam volna segíteni" lenne.Tehát ha a sárkányok elmennek, vagy Fogatlannak gondoskodnia kell fajáról vhogy és ezzel megszűnik az érintkezés az emberekkel akkor Hablaty valőózinüleg az együtt töltött évekért mond köszönetet, a sok jóért, az új világkép megalakulásáért, tehát a szép időkért mond köszönetet.Mást nem tudok elképzelni, mert ez a mondat egy felnőtt, de félig még gyereklélekkel rendelkező Hablaty szájából hangzik, aki tisztában van azzal miért távozott Fogatlan(bárhova is) vmit teljesen nyugodt, nem érződik benne indulat, mintha mérges lenne rá(pl mint az 1 film néhány jelenetében).

    VálaszTörlés
  12. Én tényleg nem tudok semmit róla, csak remélni tudom, hogy a DW nem lesz olyan szívtelen, hogy úgy írja meg a történetet, hogy meghal Fogatlan. Szerintem az lenne a legjobb megoldás hogy a 3. részében elmegy vagy úgy hiszik majd hogy meghal, és aztán a 4. részében(ha lesz majd) visszajönne és újra boldogok és megnyugodtak lennének a rajongók. Tudom hogy ez egy sablontörténet lenne, de akkor is.

    VálaszTörlés
  13. Nem lesz 4.-rész. Olvastam egy másik blogon egy interjút Dean Deblois-szal es kijelentette hogy felmerült a 4.-ik film ötlete de ő úgy akarja hogy a 3.-ik vége ,,csattanós" legyen és ezzel be van fejezve.
    Én szívem szerint megfolytanám Dean Debloist de ez van.
    Akármi is történik a 3.-ik részben Fogi az én szívembren mindig tovább él. És ezt remélem a többiek is felfogják...mert ha igazán szeretitek akkor mindig vissza fog csendülni a morgása,a nevetése...lehet hogy ez egy kicsit csöpögős volt...de én így érzek...

    VálaszTörlés
  14. Nem lesz 4.-rész. Olvastam egy másik blogon egy interjút Dean Deblois-szal es kijelentette hogy felmerült a 4.-ik film ötlete de ő úgy akarja hogy a 3.-ik vége ,,csattanós" legyen és ezzel be van fejezve.
    Én szívem szerint megfolytanám Dean Debloist de ez van.
    Akármi is történik a 3.-ik részben Fogi az én szívembren mindig tovább él. És ezt remélem a többiek is felfogják...mert ha igazán szeretitek akkor mindig vissza fog csendülni a morgása,a nevetése...lehet hogy ez egy kicsit csöpögős volt...de én így érzek...

    VálaszTörlés
  15. csak ezt tudom mondani mint ő biztosan bölcs ember.fogatlan hiányzni fog de a szívünkben élni fog bármeddig én személy szerint majd ezt a történetet tovább fogom az unokályimnak és remélem hogy mindenki ezt fogja tenni.



    VálaszTörlés

  16. és ha majkd valahogyan leheccséges akkor majd felnött koromra kifogom adni a 4-részt is még az se fog érdekelnihogy letartóztatnak érte és azért nemfog érdekelni mert ezzel a történet fojtatódni fog és ez erőt fog adni és én az mondom hogy köszönöm haver,találkozunk a való életben

    VálaszTörlés