2014. április 25., péntek

Sárkányok 9. (Skullcrusher és Grump) ÉS SZINKRON ELEMZÉS

Sziasztok! Kijött Pléhpofa és bélhangos sárkánya (szivacs és krumpli) úgyhogy most azokat fordítottuk le. Egy kis extrának pedig a végén a magyar szinkronos előzetes. ;)



Skullcrusher (Koponyatörő)
Faj: Rumblehorn (valami Dörgőszarv, magyarosítva)
Támadás: 11
Sebesség: 7
Páncél: 12
Tűzerő: 11
Lövések száma: 4 
Méreg: 0
Harapáserő: 5 
Osztály: Tracker
Jellemző: makacs és eltökélt, ha egy szagot követ
Tűz típus: Nagy hatótávolságú tűz "rakéta"
Rejtett képesség: Orrszarvú szerű, faltörőkos fej

Skullcrusher fajtáját korábban nem ismerték. Ez a faj a Tracker osztály véreb sárkánya.
Meg tud találni bármit pusztán az illata alapján, mint mikor megtalálta Hablatyot Valka sárkányfészkében pusztán az elveszett sisakja alapján. Skullcrusher úgy néz ki, mint egy vaddisznó keverve egy orrszarvúval, csak sokkal nagyobb. Vöröses-zöld színeivel egy szkarabeusz bogárra hasonlít.

Grump
Faj: Hotburple
Támadás: 8
Sebesség: 4
Páncél: 20
Tűzerő: 14
Lövések száma: 6
Méreg: 0
Harapáserő: 8
Lopakodás: 5
Osztály: boulder
Jellemző: Egy hűséges, láva indító segítő...ha épp nem alszik
Tűz típus: Heptán/Oxigén+szikla= lávabomba
Rejtett képesség: Lángoló szikla darabok/láva


Grump nem egy Gronkel! Rokona, de a Boulder osztályban másik fajtájú sárkány, név szerint Hotburple.
Mint egy Gronckle, a Hotburple is láva golyókat készít olvadt ércekből,de jobban szereti a vas ércet. Megeszi a hulladékot Bélhangos asztala körül és életben tartja a tüzet égett fadarabokkal. Bölcs személyisége van, olyan mint egy rozmár... egy hangos, lusta durván horkoló, aki bármikor elalszik, még ha repül is. Mindig útban van Bélhangos asztalánál és mindig tökéletes Bélhangos feldobó kisugárzásához. Összességben, sokban hasonlít egy Gronckel-hez.



---------------------------------------------------


Oké, akkor most... *mély levegő, méééély levegő, méééééééééééély levegő*
BORZASZTÓAN KIAKADTAM!!!!

Hogy miért!? Mert leszinkronizálták a legújabb trailert. És hogy milyen iszonyatosan nemmondomki mi, azt...azt...azt egyszerűen nem tudom elmondani, inkább mutatom.


Éppen...éppen csak megbékéltem azzal, hogy milyen lesz Hablaty hangja, azt még el tudtam volna fogadni, de hogy a többi is!?

Akkor kezdjük (mivel leírni nem tudom, hogy milyen felcsigázott idegállapotban vagyok, gifeket hívok segítségül...képzeljétek oda az arcomat)

Tehát reakcióim, miközben először néztem:

HÓNALJ NYALI???!!!! Mi a fészkes fene?! Ennél a Viszkető Hónalj ezerszer jobb!


Valka hangja.....EZ EGY TÖBB MINT NEGYVEN ÉVES NŐ!!!! A SZINKRONJA MEG MENNYI?? HARMINC?

Asztrid hangja...várjunk....ugyanaz a szinkron??!! Igen az... ezzel annyira nagy problémám nem volt...csak fura...szoknom kell...
Dargo hangja....őszintén szólva nem rossz. Volt valamiben már szinkronhang de nem jut eszembe hogy mibe. 

Pléhpofa...a hangja nem változott, de....minimális...minimális hangsúlyozást szeretnék kérni a szinkronhangostól, mert én kb. azt szoktam ilyen hangszínnel közölni, hogy eszek egy fagyit.

JÚNIUS 19.-ÉN JÖN KI!!!! HUHHÚÚÚÚÚ!!!!

Valka hangja még mindig borzasztó, Pléhpofa meg nem tud hangsúlyozni! Még mindig!

Drago a "Haljon meg mind!" résznél....könyörgöm...Magyarországon már senki sem képes normálisan hangsúlyozni!!!??? Éld már bele magad, ember! ÜVÖLTS!!! Mondom...ÜVÖLTS!!!

Csak szerintem más Bélhangos hangja? Ki szerint más még?

Miért nem lehetett azt a "bébit" megtartani Asztridnál? Olyan édi volt mikor mondta, fellángolt bennem egy tonnányi Hiccstrid érzés!


Ennyi lenne mára. Az ok, amiért ritkábban vagyok mostanában nem csak a spoilerek, hanem a suli is. A tanárok az utolsó lehetőségeket kínálják elénk a javításhoz, hajszolnak minket, hogy mindent befejezzünk, és közben készülünk a vizsgákra. Úgyhogy ez az utolsó másfél hónapom elég zűrös lesz, de azért igyekszem időben kitenni mindent. 

Ölelek és pusszancsolok mindenkit! Majd jövök!;)



27 megjegyzés:

  1. Mi van mostanság a magyar szinkronnal?
    A frozenben a fordítok buktak a mérce alá mérföldekkel, de most ez....
    Először is: Valka hanja
    Piszkosul nem illik hozzá. Túl..... tiszta. Szerintem egy 20 évig sárkányok közt élő, bujdokló 40 éves nőnek kicsit erősebb a hangja, nem ilyen selymes és ha már nem illik hozzá, legalább hangsúlyozni tudjon.
    Bár nem mintha itt bárki tudott volna
    Sokkal mélyebb tónusú hang illene hozzá. Talán Bertalan Ágnes, vagy... jó nekem se jut eszembe jobb per pillanat, de remélem, hogy ez csak egy próba és nem a végeleges színész (mint az első filmben Asztridnál és Bélhangosnál)
    Másodszor: Hablaty és Asztrid
    Szerintem Asztridhoz jobban illet volna egy bájosabb hang, mondjuk Nemes Takách Kata. (nem mintha Csifó Dorinának nem lenne bájos hangja, ha akarja, csak túl, túl gyerekes és vékony egy Asztrid kaliberű amazonnak. Az elsőben is az volt, de itt még inkább látszik a kontraszt) És Danikám légyszíves ne úgy beszélj mintha éppen most olvasnál fel egy mesekönyvből az óvódásoknak.
    Harmadszor: Komolyan nem ismerted fel Király Attila hangját? (nem gizdaságból, csak azért mert neki elég egyéni hangja van)
    Ő Drago hangja. (Karibtenger kalózai - Jack Sparrow)
    Negyedszer: Drago Vérdung????????
    Komolyan? Ez most mit akar jelenteni? Mert nem Drago Bloodvist, hanem Bludvist, és az tudtommal nem ugyanaz.
    Ötödször: FAFEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!
    (Vagy inkább Baráth Pisti) Miért beszélsz úgy mint Flinn a Kalandra felben? Még az első filmbeli alakításod is komolyabb annál, amit itt produkáltál.
    Bogi te remek voltál (Kőfej - Berkes Boglárka) Az egyetlen, aki hitelesen tudott hangsúlyozni, akkor is ha csak ajjjj-ozott egyet, de az legalább hiteles volt.
    Jó néhol a többiek is jól hangsúlyoztak, csak ő az egyetlen aki az egész alakítás alatt (Ajjjjjj :))
    Visszatérve: Valka és Hablaty
    "Tőle örököltem az izgágaságomat!"???????
    "Megmutatom neked az összeset."????????????
    Tuti, hogy kezdő a csaj, vagy nem vette komolyan a forgatást, mert ez csak egy gyerekmese, az nem számít hogy milliós rajongó tábora van a facbookon, a deviantart.com-on, a tumblr-on, a blogger oldalakon, meg az egyéb ilyen webhelyeken, amiket nem ismerek, nem beszélve a több ezer fanfict-ről, ami e kapcsán jött létre, plusz a comic conokon részvevő hablatynak meg fogatlannak beöltözött emberekről... Á ez tényleg csak egy butus rajzfilm, amit senki nem néz
    Jó talán ez egy kicsit túlzás, mert nem hiszem, hogy vállalna valaki úgy egy filmet, hogy ki nem állhatja magát a karaktert akit játszania kéne. Bár ígyis úgyis meg kapná a részét, csak ha sikeres itthon is, akkor egy hangyabokányival többet kap, mintha senki sem menne megnézni a szinkronos verziót.

    Hipp-hipp-hurrá????????
    Ezt minek szántad Hablaty, vagy fordítók? Örülsz, hogy egy böhöm nagy fenevad jeget lehell a faludra és te szörfözhetsz azon egy utolsót? Bár az elég király lehet. :)
    Utat a Sárkánylovasoknak!!
    na az tényleg jól hangzott, akkor is ha szörnyen volt kivitelezve *durcis pofa*

    Egyébként remek cikk! :)
    Utat a Sárkánylovasoknak!!!!!!!! Ezt nem tudom megunni :))) akkor is ha nem jó a ritmus, mert pörgősebben mondja az eredetiben

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is, általánosságban egyetértek veled.
      És köszi! :) Reménykedjünk, hogy csak az előzetest szúrták így el.

      Törlés
    2. Meg, Valkához kapcsolódóan, szerintem nem sokat, vagy keveset beszélt "embernyelven". Hiszen Cloudjumperrel, mint az Lili kifejtette, megtanultak szavak nélkül beszélni.
      Na mindegy, csak azt mondom, hogy valószínűleg érdesebb, vagy "köhögősebb" lehetne a hangja Valkának, és akkor elhinném, hogy volt valaki, aki tényleg passzolt hozzá hangilag.

      Törlés
  2. Én nagyon remélem, hogy ez a tipikus "adjuk el a népnek az előzetest, hogy tudják mi lesz a mozikban" eset (mondjuk én már kiakadtam és álmomban nyugtatgadtam magam...) .
    Egyébként nagyon tetszenek a cikkeid! :) Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  3. huhhhhhhhhh hát ja a magyar szinkron.........
    az az igazság hogy sok minden közrejátszik a negativ vélemények kialakulásához
    1.Az eredeti szinkronos trailert mindig elöbb látjuk és ahhoz képest persze hogy más + az eredeti szinkronhoz jobban
    (nyilván nagyobb ügyeléssel és profizmussal csináljál)
    /válogatják az embereket
    2.a magyar szinkron studió mostanában nem nagyon van a toppon az az igazság money ban se....
    3. és ez kicsit olyan mint az első :) tehát,, nem lehet ugyan azt a hangot elvárni magyarban
    könyörgöm emberek nem hiszem el… mivel mostanában rengeteget hangsúlyozom !!!rengeteget!!!
    kritizálják a magyar szinkronosokat még csak ezér is romlik a minőség... mostanába minden filmet hamarabb
    kiadnak angolba és késöbb jön csak a szinkron-- mert kevés a zsozsó és mert fikázák öket..--
    ezért késöbb jön ki amiért még jobban fikázzák... és ezért mindig mindig az eredeti szinkront haljuk
    elöbb és ezért romlik a minöség stb stb stb körbe körbe és csak egyre szarabbakat csinálnak ami nem csoda.
    ráadásul a pláne meg az hogy ::: példa lessz...""""kijön egy film angolul megnézted kommentba irod
    mikor lessz már magyar szinkorn basszus nem hiszem el hogy már mióta kiadták ezt a filmet és még mindig nem
    szinkronizálták le... =amikor meg leszinkronizálják akk ugyanaz a muksi irja hogy basszus de szar ez a szinkron pfff
    noobok..... stb stb
    4. ok pedig az hogy egyre többen beszélik az angolt és egyre több ilyen hibát veszünk észre ami igazából nem hiba!!!
    mégpedig a szöveg beli eltérések... pl hogy nem ugyan azt mondja magyarba mint angolba.... na de basszus
    ne felejtsük már el hogy a magyar és az angol nem ugyan az a nyelv és szituációtol függően változik ugyan az a mondat jelentése
    csak más szavakkal.......mégha ebben kicsit tulságosan is önállóak....
    és még egyszer mondom hogy nagyon sokat számit az hogy melyiket hallod elöbb... itt egy személyes tapasztalat/ példa a the lego muvi
    én ennek a trailerét magyarba láttam elöbb és utána megnéztem az angolt is és gondoltam magamba hogy ez de szar és hogy milyen jó
    magyar szinkorn... jobb mint az angol hanggárda... holott olvastam a magyar tariler alatt hogy uuuuu fujj de szer és hogy az angol
    szinkron sokkal jobb namondom..... és az a baj hogy ezeket természetesen nézik a magyar szinkronosok és (kommenteket) eléggé negativ
    visszajelzéseket kapnak ami a 3. okhoz vezet és ugy vannak vele hogy kapjátok be nézzétek meg angolul...
    +++ az animációs filmeknél sokkal nehezebb ám a szinkronizálás mert magát a száj mimikát már magára a hangfelvételre animálják...
    igy úgymond nem is számit szinkronnak remélem értitek amira gondolok... és ezért lehetnek ütem beli eltérések stb... magyar szinkronba....
    és még++++ az hogy a trailer és a film szinkronjának semmi köze egymáshoz... mivel ugye még a jeleneteket se ismerik és ami nagyon fontos
    hogy a trailer leszinkronizálásáért biza ök nem kapnak zsét... csak a film ért tehát ezért ebbe mégjobban beleszarom still be csinálják
    mind ez persze személyes vélemény amit leirtam és nem kell velem egyetérteni csak azt kérem hogy haggyuk már abb mások munkájának a
    fikázását mert akk a jövőbe nézhetjük (csak) angolul...
    (((amugy nekem mindegyik szinkrohang tetszik és kifejezetten passzol szerintem a karakterekhez csak valká é nem :D )))
    +++ még az hogy :D büszkének kéne lennünk a magyar szinkronra és nem fikázni mivel a magyar szinronstudió a világon az egyik leg
    elismertebb…. nézzetek meg pl egy angolrol-görögre vagy angolrol-franciára szinkront…. no komment…. semmi köze a szájmozgáshoz vagy a testalkathoz……
    és am meg bocs a hoszu komment miatt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hosszú kommentre, viszonylag hosszú komment, bár téged úgy sem szárnyallak túl! ;)
      Szóval, teljesen egyet értek veled abban hogy amit először halunk az a jó nekünk. saját példát én a Jégvarázst tudom felmutatni, mert egyetlen betétdalát hallottam a film előtt angolul, míg a többit legelőször magyarul hallottam és utána az angol szinte irritált, sokkal jobban tetszett a magyar.
      A fordítással nekem sosincs gondom, tudom én, hogy nagyon nehéz magyarizálni egy angol szöveget. Tehát én azt sosem szoktam piszkálni...na de azért az hogy hónalj Nyali....nem mondok semmit....
      A sebeségről pedig azt mondom, hogy a magyarok nagyon nagyon jó helyzetbe vannak. Mert mi csak hat napot várunk az amerikai premiertől, de van olyan ország ahol augusztusban adják ki....egy perc néma csend a szerencsétlenekért....
      Semmi baj, ha hosszú kommentet írsz, legalább nem csak az én véleményem látszik majd a blogon. :)

      Törlés
  4. a hiccstrid rajongóknak csak megnyugtatás véget !!no spoiler!! gif
    (((http://37.media.tumblr.com/aa678b55e22ae9e2da83703bef3292b3/tumblr_n4lk3mBnEB1spqqafo1_500.gif))) (((http://37.media.tumblr.com/31a185ac332fe1f6ce46348ae55a120e/tumblr_n4lk3mBnEB1spqqafo2_500.gif))) (((http://24.media.tumblr.com/352793eeb9b7f45ca7e871a00dcd0e8d/tumblr_n4m4epiBdT1qbbz9io4_250.gif))) (((http://24.media.tumblr.com/7d68f6460a433eca78cbca65cb46d5b1/tumblr_n4ngxe7sJo1stqc1vo1_500.jpg)))........ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nem látni ebből semmit, mert azt írta ki, hogy ERROR

      Törlés
    2. Ezt akkor láttam már mikor kijött a videó...elsírtam magam...és sikítoztam...tanúim vannak...

      Törlés
    3. De köszi, hogy megosztottad! :)

      Törlés
    4. Jaj, tudom, mi volt a baj! én egyszerre másoltam be az összes linket, és így persze, hogy azt írta ki, hogy ERROR. de most megnéztem: mindnél, de főleg az utolsónál: YES! *karok az égnek emelve, és üvöltök* YESS! YESSS!!!!! Vagyis Hiccstrid! HICCSTRID!! YESSS! :DDDDDDD

      Törlés
    5. És, nem 8.22 van, hanem 17.23. Lili, ezzel kéne valamit kezdeni. Vagy azok, akik az oldalt szerkesztik.

      Törlés
  5. Úúúú..Hónalj Nyali...jóindulatú vagyok, és úgy gondolom, hogy azért ez a neve, mert a magyar szinkron csak addig mondhatja a szöveget, amíg a karakter szája mozog. Biztos a Hónalj Nyali pont olyan hosszú, mint az angol neve.
    Viszont...Van egy hírem! :))))) Szombaton megyek a Szeged Plázában, és ott van egy Cinema City, és mit látok???? Na mit? Egy plakátot, jól eldugva az asztalok mögé, de észrevettem: Halvér és Bütyök! Lefotóztam telóval. nem tudom, ide lehet-e feltölteni képeket. Hm. Mondjuk...Halvér elég rossz választás volt, mert senki sem fogja felismerni. A Hablaty-Fogatlan párosítás feltűnőbb volna. Na mindegy. Ott "korhatár besorolás nélkül" volt ráírva, az előzetesben meg 6-os karika?! Mi ez?! Valami ostoba film, mint a Madagascar?! (bocsesz)
    Mindegy, jó a cikk, mint mindig :) Fura ez az orrabeusz vagy szkaszarvú. Vagy ahogy tetszik. :D
    Meglepődtem. Grump elalszik még repülés közben is? Wow it. Akkor tényleg útban lehet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, a kommentekhez nem lehet feltenni, de ha elküldöd nekem e-mailbe a legközelebbi cikkbe kirakom...csak el ne felejtsem...ostoba memóriám van...
      (email címem: baranyilili333@gmail.com)

      Törlés
  6. Csifó Dorina már az elsőben se passzolt Astridhoz, de most már egy 10 éves kislányt hallok. MÉRT NEM CSUHA BORI?!
    Öt év alatt a fiúk hangja rendesen elmutálódik. Hamvas Dánielnek üzenem: Legalább próbáld meg mélyíteni a hangodat! Csak próóóóbáld meg!
    És még valami: KÖNYÖRGÖK, csak az előzetes legyen ennyire szar! KÖNYÖRGÖK!!!! Ne a film, mert ha az is, kiakadok, és feljelentem a Mafilm Audio Kft.-t elbaszott munkáért. A Cartoon Networkkel együtt.
    Utat a Sárkánylovasoknak! (Ez az Takony, te vagy a viking! [Igen, ez Astrid volt az elsőből, amint Takonypóc ,,Mi baj öreg? Miért pislogsz?" szöveggel a Vörös Halál szemeit püfölte.Ami nem is volt vörös. Hanem zöld. Ezért volt az angolba Green Death a neve!] )
    Még valami: volt egyszer valami olyasmiről szó, hogy a sztori fojtatódni fog rendesen a 3. részben. Nnna ott szerintem Hablatyék öregek, vagy legalábbis 30 évesek lesznek, és Hablaty fia lesz a középpontban apuci helyett. Aki nyilván igyekszik tartani a sárkányfrontot. Mert biztos, hogy lesz fia. Vagy lánya. De lesz gyereke! Minden Hiccstrid rajongó kitalálhatja, miért :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyetértek, én is inkább Csuha Borira szavazok.
      Hivatalosan meg lett erősítve, hogy trilógia lesz. Viszont szerintem a második és a harmadik film között nem lesz akkora időugrás...talán egy év...de valami azt súgja, hogy nem több. Majd meglátjuk mennyire vagyok jó jóslásban, ha kijön róla valami infó...2016-ban...*egyáltalán nem lelkesen* juhééééééééé..............

      Törlés
  7. Nem félreérteni: biztos, hogy Hablatynak lesz gyereke. Hogy a fiának is lesz, azt nem tudom.

    VálaszTörlés
  8. ujj kis klip no spoiler hivatalos dreamworks youtube oldaláról https://www.youtube.com/watch?v=TxBYYyf_Zik :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi már én is láttam. :) És majdnem megfojtottam magam érte, mert megígértem magamnak,hogy nem nézek több spoilert! :'(

      Törlés
    2. miért ebben mi a spoiler?

      Törlés
    3. Always every time. *ujjropogtatás*
      Ez a kedvenc részem! :D

      Törlés
    4. Az nem "always", hanem "works every time". :)

      Törlés
  9. Lili, mi az a betűtípus, amivel a cikk nevét írod le? Mert Word-be nem találtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a Word-be ilyen nincs, ez egy ilyen internetes betűtípus az a neve hogy "Rock Salt".

      Törlés
  10. Hát mikor ez a cikk keletkezett még nem tudtam megjegyzést írni de miután már rájöttem hogy kell jól elfelejtettem írni na mind1 most eszembe jutott ez a cikk is és ez a lényeg! :) Amúgy én csak annyit tennék hozzá hogy Csuha Bori tényleg jobban passzolt Asztridhoz mint Csifó Dorina és Valka szinkronhangja nekem tetszik legalábbis Kéri Kitty illik hozzá és kb egyidős Valkával mert 42 éves szóval ezért is jó hozzá meg ez a gyengédség nekem tetszik jó lehet hogy Bertalan Ágnessel is remek lett volna de azért ő nem olyan gyengéd gondoljunk csak Bones-ra nem egy gyengéd típus és az eddigi szerepei sem voltak azok lágy és gyengéd típusúak és azért Kitty is tapasztalt szinkronos bár én eddig csak Angela Montenegro (Dr.Csont) hangja ként véltem őt felfedezni de ez van mondjuk nem is igen ismerem fel egyes szinkronszínészek hangjait más filmekből csak ha felsorolják őket döbbenek rá hogy TÉNYLEG! :D Bár Hamvas Dániel és Baráth István hangját bárhol felismerem.ja és Bélhangos szinkronja minden trailerben más az 1. film trailerében is nem tudni miért. Ja igen és még valami én mindig örülök ha több részes filmeknél nem változik a szereplők hangja én ezt imádom és Hablaty szinkronhangja azért 35 éves neki tényleg ilyen a hangja nem tehet róla ha gyerekes szóval ne számítsunk a 3. filmben arra hogy végig méllyíti az egészet legalábbis remélem nem változnak a szinkronok azt utálom..... Én ennyit szerettem volna mondani. :)

    VálaszTörlés