2014. június 20., péntek

ÍNAS 3....a VÉG...lázadjunk vagy ne?

Spoiler!!! Az eredeti könyvből. Meg úgy általában a harmadik részről...de nem halálos...legalábbis...szerintem...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Szóval, mindenki tudja, hogy lesz harmadik rész (2016, ne félj,várunk, gyere szépen). És gyakorlatilag semmit sem tudunk róla. Hogy őszinte legyek én már régóta tudok róla valamit, csak sosem láttam értelmét elmondani ilyen hamar. De mivel ez a blog is úgy született, hogy túl sok információm volt és senkivel sem tudtam megosztani...ezért elmondom.
A Dreamworks erősen azt tervezgeti, hogy Hablaty és Fogatlan a film végén elválnak. Tudom, tudom, zsepit le, fegyvert le, nem kell rögtön tankokkal támadni a holdfiús stúdióra!
Mint tudjátok, ez a film, ez a trilógia egy gyerekmesén, egy könyvsorozaton alapul (bár annyi a hasonlóság benne mint egy lóban és egy szamárban). A könyv Hablaty szemszögéből van leírva, gyakorlatilag egy emlékirat az egész. Hablaty idős korából emlékszik vissza csíntalan gyermekkorára. Így a prológus és az epilógus az idősebbik énjének a szemszögéből van leírva. Bár nem emlékszem az egészre (nem láttam a könnyeimtől, na!), de ez a mondat volt a lényeg: Mikor kisfiú voltam, még voltak sárkányok.  És igen, emberek. A könyv végén már nincsenek a vikingekkel sárkányok. Egy száll sem. Ha jól emlékszem (megint a könnyeim) visszamásztak a tengerbe, mert ez a világ nem nekik lett kitalálva. Ezzel akarta az író elmagyarázni, miért nincsenek ma már sárkányok. És a stúdió közölte, hogy hű akar maradni az eredeti felálláshoz (akkor biztos nem egy könyvet olvastunk, mert ha eddig nem ragaszkodtak, akkor most már minek??).
Egy interjúban a mi szeretet rendezőnk, Dean DeBlois elképzeltetett velünk egy jelenetet ahol Hablaty, Asztrid és az egész falu egy szirt szélén áll, és bámulják az üres horizontot, ahol régen még sárkányok cikáztak. HOL A ZSEPIM????
Sajnos elég népszerű megoldás a filmeknél, hogy a végén a két barát szétválik. Általában ez akkor szokott megtörténni, ha a barát nem ember. Ez sok mindennel magyarázható. Nem tudom, kinek voltak "elképzelt barátai", de nekem voltak, és nem azért, mert nem voltak hús-vér barátaim is. Jól esett, hogy van egy barátom, aki olyan amilyet én szeretnék. Szóval, egyik lehetősség, hogy a nem emberi baráttal ezt a "elképzelt barátot" akarják érzékeltetni, és a végén a szétválással pedig az érettséget akarják bemutatni. Hisz általában csak gyereknek vannak kitalált barátaik. Ezekben a filmekben a főhős általában nagy jellem fejlődésen megy keresztül, és a film végére "felnő". És bár ez eléggé jó eszköz, arra hogy a gyereket halálra rémítsék, hogy "úristen, fel kell nőnöm!!!!" kissé már közhelyes.
És mi ezt úgy nem akarjuk?! Hogy az ÍNAS közhelyesen érjen véget. Nem kell így lennie. Az első két film újszerű volt, nem csak megalkotásban, de történetben is. Könyörgöm, olyanokat bevállaltak amiktől más stúdió vagy animációs film úgy retteg, mint én a kígyóktól! És ez tette őket sikeressé. Fogatlan nem egy kitalált barátot ábrázolt. Ha ezt akarták volna elérni, akkor már elszakítják őket a második film végén.
SPOILER A MÁSODIK RÉSZBŐL!!!!
Hiszen Hablaty főnök lesz, ennél jobban hogy lehetne felnőni??? (tudom, megházasodik, gyerek lesz, stb, stb)
SPOILER VÉGE!!!
Szóval, ez az "elszakítjuk, hogy felnőjön" elmélet ennél a filmnél már dugába dőlt. De akkor minek? Minek elszakítani egymástól két ilyen barátot, akik annyi mindent tettek már meg azért, hogy együtt lehessenek? Az egész ÍNAS arra épült, hogy elmagyarázza azt, hogy két faj hogy egészíti ki egymást, hogy egymás nélkül nem tudnának élni. Ezt hangsúlyozza ki a film, MINDIG! Így nincs értelme annak, hogy szétváljanak, mert azzal az egész felépített elmélet alól rúgják ki a széket. A mi holdfiús stúdiónknak megvan a tehetsége ahhoz, hogy létrehozzon egy olyan véget, amivel minden rajongó lelke (ami a második rész után, értelem szerűen, olyan feldúlt, mint egy sziget tornádó után) megbékél, és amibe lehetőleg nem válik szét Fogatlan és Hablaty.

Ekkora bevezetés után, azt hiszem, rátérek a lényegre. A rajongók nem békéltek meg a fenti információ birtokában és kampányt szerveznek. Amolyan, gép előtt ülős lázadást. A lényeg az, hogy aláírást gyűjtenek, az ellen lázadva, hogy Hablaty és Fogatlan a harmadik film végén elváljanak. Igazából azért is linkelem be, mert jogotokban áll erről tudni, erről a kampányról. Most már csak rajtatok áll, mit kezdtetek ezzel az információval.
Le is linkelem az oldalt, ahol alá lehet írni. Ott kell kitölteni, a jobb sarokban.

https://www.change.org/en-CA/petitions/dreamworks-animation-please-keep-toothless-and-hiccup-together-at-the-end-of-how-to-train-your-dragon-3

Igazából én aláírtam, de nagyon vacilláltam rajta. Mi van, ha pont ez a húzás tenné sikeressé a filmet? Nos, én rátok bízom a döntést. Tegyetek szívetek szerint. :)

36 megjegyzés:

  1. Én azt mondom: LÁZADJUNK! Hiszen mennyit ér ez a világ sárkányok nélkül? Fogatlan és Hablaty barátsága nélkül? Bele se merek gondolni... Egy részem fog leszakadni... Szerintem nem merik megtenni. A trilógia után állítólag 4. rész is lesz... úgy mint a Shrek-nél. Vagy olyan filmet készítenek, ami ugyanígy a sárkányok világában játszódik, de például egy mellékszereplővel a főszerepben (pl. a Csizmás Kandúr).
    Nos ha a lázadás mégsem válik be, egy életig tartó sírás veszi kezdetét...

    VálaszTörlés
  2. Szerintem meg merik tenni.2 ok:
    1.A 4. film.
    A negyedik filmnek (még ha mellékszereplővel is játszódik) mindenképpen folytatnia kell a történetet vagy nem lenne teljes értékű folytatás, így erősen gyanítható hogy a film elején-végén újra összejönnének (ha 99 évesen is).
    Azt meg szerintem nem akarják hogy a filmet mindenki teljesen búskomor hangulatban nézze végig az első viccesebb, a 2 komorabb és a 3 búskomor vége után.
    2. A történet: Nem tudom ki osztja véleményem de szerintem (szomorú mellett) érdekes lenne egy újra kiújuló harc vagy a sárkányok elmenetele.Szerintem kb olyan lenne mint a Gift of a Night Fury kisfilm (YouTube-on megtekinthető MASZEK készíttette magyar felirattal).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oké, akkor most nekem valaki elmondaná mi ez a 4. film??? Mert én semmit sem tudok róla. Annyit láttam, hogy "How to train your dragon 4. 2018." de azt hittem hülyéskednek.

      Törlés
    2. Én olvastam( már nem tudom hogy hol) de az volt ott hogy a harmadik rész olyan hosszúra sikerült hogy két részre osztották ezért a harmadik rész második része a film negyedik része lesz nem tudom érthető volt-e.

      Törlés
  3. Én remélem nem szakítják szét őket mert hogyan boldogulna Fogatlan Hablaty nélkül hiszen ahogy Bélhangos is mondta a földhöz ragasztott sárkány halott sárkány és szerintem ezt senki nem akarja és én tuti sírva fakadnék ha Fogatlant nem látnám többé Hablaty mellett és milyen vacak film lesz ha nem lesznek többé sárkányok miért kell ezt a fantasztikus animációs filmet is olyanná tenni, mint a mai sárkánymentes világot. Én azt mondom lehet hogy átlagos lenne a film vége de legalább happy end lenne ha a sárkányok még lennének benne és Fogatlan Hablattyal lenne ez így van rendjén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Le vagy maradva.Ajánlom figyelmedbe a már említett Gift of a NIght Fury kisfilmet.Eben Hablatynak már sikerül olyan farkat készíteni ami önműködő ergo Fogatlan nélküle is tud repülni.Hogy miért nem az van használva majd kiderül a végéből.
      Egyetértek, tényleg szomorú lenne de szerintem a 4. részbe már újra meglennének.Hiszen a két FŐSZEREPLŐ nélkül még akkor se folytatódhatna soron következő folytatáshoz illően ha mellékszereplő lenne a középpontban.

      Törlés
    2. ezzel mire céloztál? hogy fogatlan a főszereplő? mert amúgy az hablaty.... és nem tudom mi ez a felhajtás egy éjfúria miatt, hisz ha hablaty nem őt tanítja be, akkor az éjfúria már le van sza*va... meg eléggé hülyeség hogy pont az utolsó példányt ő tanítja be... (meg amúgy láthattátok a gift of the night fury-ban hogy fogatlan milyen könnyedséggel elrepl miután megkapta az új farkát)

      Törlés
    3. Ha már a kisfilmet hoztad fel ajánlom a VÉGÉT figyelmedbe ami a FŐ mondanivaló, gondolom nem nézted végig:P
      Amúgy nem csak 1 főszereplő lehet egy filmben...Mellesleg Hablaty nélkül nem élhetne fogatlan, fogatlan nélkül nem lenn Így neveld a sárkányod a cím....

      Törlés
    4. Kánnár Zoltán, ha gondolj bele. Biztos hogy Fogatlan élvezi a Hablatyos életét, hoyg nélküle nem tud sehova se menni meg minden. De mond, te a helyébe nem ezt tetted volna? Egy évig csak segítséggel tudsz repülni, ami előtte a lételemed volt. Még ha az a segítség a barátod is. És aztán lehetőséget kapsz, hogy újra "szabad" legyél, azt tegyél amit akarsz, odamehetsz ahova akarsz, olyan gyorsan ahogy akarsz. Nem akart ő elmenni örökre. Ez meg sem fordult a fejében, hisz minek? Béke volt az emberek és a sárkányok között, de csak Hibbanton. Máshol ugyanúgy megpróbálták volna elkapni, vagy megölni. Nem mellesleg ott volt Hablaty. Egy kicsit vissza akarta kapni a szabadságát. És gondolom, a végén, azért is töri szét a farkát, mert rájött, hogy a repülés a lovasa nélkül már nem ugyanolyan.

      Törlés
  4. Mi a film címe? Így neveld a sárkányodat. How to train your dragon. Az egész értelmét vesztené, ha nem lennének a filmben sárkányok. Hisz az egész erről szól. Hogy az emereket egy kicsit, csak másfél óra erejéig elrepítsék egy távoli szigetre, Hibbantra, ahol nem csak embetek és háziállatok élnek, hanem SÁRKÁNYOK. Hablaty a bevezetőit és kivezetőit azzal zárja: ,,Máshol ...-k meg ...-k vanak. De nálunk SÁRKÁNYOK." Az egész film lényege a mesebeliség. Ha ez megszűnik, akkor szeretett Hibbantunk olyan lesz, mint más vikingek által lakott sziget 700 évvel ezelőtt. Ja, és emiatt nem lesz sikere a filmnek = nem lesz kifizetődő az ÁlomMunkák dolgozóinak, akiknek ezután nem lesz anyira álommunka ÍNAS-ozni.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem a lázadás szükségtelen. Hiszen nem mi döntjük el hogy mi legyen hanem a Dream Works. És remélhetőleg van annyi eszük hogy nem rontják el a filmet azzal hogy nem happy end lesz a vége. Egyáltalán mi okuk lenne a sárkányoknak hogy elhagyják a szigetet? Mivel most Fogatlan az alfa ő dönti el hova menjenek.És ha össze is vesznének Hablattyal az mégsem lenne elegendő ok hogy elmenjen és vele együtt a többi sárkány.Kivéve ha fejébe szállt a dicsőség.De az úgysem fordul elő.de ha mégis elmennének akkor is biztos majd valamikor jó vége lesz. :))

    VálaszTörlés
  6. Szerintem nem lenne olyan nagy baj a szét választás, mármint... Az elméletem:
    Amíg a sárkányok az emberekkel barátkoznak a rosszat akarók mindig vadászni fognak rájuk mert minden sárkány tehet rosszat, és ez az ember majd vérbosszút áll és mindkét faj veszélybe kerül, így hogy megvédjék az embereket és a sárkányokat Fogatlan elviszi a sárkányokat az emberektől és olyan helyre viszi, ahol nem kell ettől tartaniuk. Csavarnak jó, csak úgy mint a 2-ben lévő szomorú csavar, amit már az elején megmondtam, hogy így lesz, történetileg is jó húzás, de akkor is nem méltó megkoronázása egy ilyen filmszériához

    VálaszTörlés
  7. Bár remélem, hogy nem lövi le megint a DreamWorks a film minden egyes csavarát

    VálaszTörlés
  8. Marci Valler! Már réges régen láttam azt a kisfilmet de onnan gondolom hogy Fogatlan nem tudna Hablaty nélkül repülni hogy a kisfilm végén szétveri az önműködő farkát mert ő csak Hablattyal akar repülni mert rájött hogy nélküle nem ugyanaz a repülés és remélem igazad lesz és tényleg újra eggyütt lesznek a negyedik filmben ha mégsem így lenne akkor azt hiszem hátralévő életemben sírnék ha meghallananám az Így neveld a sárkányodat 3 szót vagy az Így neveld a sárkányodat 4 szót de azt hiszem érted amit mondani akarok.

    VálaszTörlés
  9. Ja és eszembe jutott még valami én azt hülyeségnek tartom hogy Fogatlan lenne az utolsó éjfúria a világon hiszen láthattuk hogy mielyen erős ha meg kell védenie azt akit szeret ehhez viszonyítva hogy a csudába hallnának ki szerintem lehet hogy az van az éjfúriákkal hogy egy eldugott kis szigeten élnek amiről senki sem tud csak úgy mint a kék papagájok a Rio 2-ben azt hitték róluk kihaltak pedig csak olyan helyen éltek ahol még ember nem járt. De az milyen jó lenne már ha lenne egy olyan rész vagy kisfilm hogy megtalálják a többi éjfúriát vagy legalább még egyet hogy Fogatlan ne legyen olyan egyedül bár elég boldognak néz ki Hablaty mellett.

    VálaszTörlés
  10. Szerintem pont az okozta a vesztüket hogy erősek.Lehet hogy több sárkány összefogott ellenük, vagy valahol valakiknek sikerült levadászni őket valahogy.Vagy lehet a szaporodás miatt.
    Én nem örülnék ha kiderülne hogy sokan vannak még, mert 1-2-3... db még OK hogy fenntartsák a fajt de pont az teszi egyedülállóvá a filmet hogy mind fogatlan mind hablaty egyedülállóak.Ezért nem pl Asztrid vagy Halvér a főszereplő, hiszen nekik is különleges a karakterük és a történetük, de a sárkányaiké már kevésbé.
    És amit nem értek:Fogatlan és Viharbogár eléggé elvannak egymással, szerintetek tudnak majd szaporodni úy hogy különböző fajokból vannak?Érdekes lenne, annyi szent.Hiszen ahogy Valka mondta(nem pontos ismétlés): Néhányan csak másnak születnek.
    Azért elég brutál lenne egy Fogatlani képességekkel bíró sárkány aki mondjuk tüzet is tud lövellni és mérges tüskéi is vannak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem ilyenkor felfetődik a kérdés, hogy miért hiszi mindenki azt hogy az éjfúria a legerősebb sárkány mind közül? hisz egy csomó van ami erősebb nála...

      Törlés
    2. Azért hiszi mindenki, mert vagy 120-szer mondták el az első filmben, főleg az elején és a végén.Megemlítik a kisfilmekben, a sorozatokban ÉS a 2. filmben is.

      Törlés
    3. Mondjuk igazad van Fogatlan ettől olyan különleges de azért jó lenne ha még legalább egyetlen egy lenne.

      Törlés
    4. Kánnár Zoltán,azért nincs oyan sok sárkány ami erősebb az éjfúriánál hiszen láthattuk hogy legyőzött egy 10-es osztályú Bewilderbeastot és egy vörös halált talán csapatokban erősebbek a többi sárkány de egyedül hát én erősen kétlem jó lehet hogy Hablaty is segített de akkor is nagyon nagyon kevés sárkány van ami erősebb nála hiszen lgyőzte még az örvészt is pedig az ádász harcosok szerint az a legerősebb sárkány az éjfúria után és hát mindenki retteg tőle szerintem nem véletlenül.

      Törlés
    5. de hablaty mindig vele volt mikor ilyeneket legyőzött... nem véletlenül, hisz csak vele tudta legyőzni őket

      Törlés
  11. Jó, jó de pl: ha siklósárkány hátán lovagolt volna Hablaty akkor esélye sem lett volna a győzelemre hiszen az éjfúria a legkecsesebb a levegőben és a legintelligensebb sárkány az összes közül ez a sorozatban is elhangzott.

    VálaszTörlés
  12. Én már szavaztam.

    Bár szerintem is úgy lenne jó a 3. rész, hogy a sárkányok a szigeten maradnak...
    És mivel se sárkányok, se vikingek nem élnek mostanság, így nem is kell "megmagyarázniuk", hogy miért tűntek el...

    VálaszTörlés
  13. Na igen ez logikus igazad van Kiwigyümölcsmadár. Én is így gondolom.Bár így gondolkodna a DreamWorks is. Gyerekfejjel logikusan nem pedig kissé logikátlanabb felnőtt fejjel.

    VálaszTörlés
  14. Hát ja!
    Minden gyerek tudja, hogy a sárkányok, és a vikingek is eltűntek az idők folyamán!
    És szerintem a felnőttek is! :-/

    Örülök, hogy többen is tiltakoznak a szétválasztás ellen! :-D)))

    VálaszTörlés
  15. Én értem,hogy mért akarják,de hát mégis.Most már ők elválaszhatatlanok.Egy csapat!Hajrá lázadás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz kedves Night Fury!

      Hogy most ÚJRA eszembe juttatad ezt a szétválasztás-elméletet, utánaolvastam, és a Dreamworks azt írta, hogy a sárkányok és a vikingek nem válnak szét, csak a sárkányok átköltöznek egy másik szigetre, mert a vikingek elszaporodtak...
      Azért szerintem se lenne fer, ha máshogy lenne! :-P

      De már egy csomó országból, rengetegen szavaztak, úgyhogy lehet, hogy a stúdió is tudomást szerzett már erről! :-)

      Már 2200-an szavaztak, és 345 kell még! HAJRÁ!

      Törlés
  16. Már 2207-en vannak köztük én is, és 293 kelll még, szóval hajrá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  17. ha igaz a negyedik filmes dolog akkor lehet hogy elmennek a sárkányok de a negyedik részben hablaty rájön hogy hibáztak és visszaszerzik a sárkányikat!!! és happy end

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó!!!Remélem így lesz!!!Én már szavaztam.

      Törlés
  18. nem lesz 4.rész a rendező be akarja fejezni! és valaki elvileg meg fog halni..

    VálaszTörlés
  19. Én màr ezt mondtam ha valaki meghal az azt jelenti hogy lesz még rész!!! De szerintem se lenne jó ha szétvállnának meg egyébként ha kicsi koltozzenek egy másikra !!!!!!! Hajrá lázadás de szerintem osszejott a lázadás mer 2017-ben leszkész az amerika és a magyar is és annyit tudok hogy június után jon ki :-) jeeee

    VálaszTörlés
  20. FOGATLAN NEEE HALJON MEEEEG!!!! Nem szeretnèm pazarolni a zsepit ès amùgy is NE legyen az ÌNASbòl PUF!!!!!! Elèg volt EGY kedvenc szereplő halála, elèg volt Nemecsek halàla!!! Nem szeretnèm hogy mindenhol ez a hülye idèzet vagy mi legyen kiìrva ez a "Viszlàt pajti...." cucc!!! NEEEEEEM!!!!!!! Èn nem szeretek sìrniii!!!!��

    VálaszTörlés