2014. március 14., péntek

Karakterek 1. (Hablaty és Asztrid)

FIGYELEM! Nem pontosan fordítok, hanem inkább magyarosan, ráadásul kezdő angolos vagyok, tehát előfordulhatnak benne hibák, de inkább arra törekedtem, hogy ti megértsétek.

Hablaty:
Klán: Huligán
Faj: ember
Magasság: 6'1" (amerikai mértékegység)
Súly: Ł135 (szintén amerikai)
Szem: Zöld
Haj: aranybarna (érdekes, hogy az első részbe még inkább vörösesbarna volt)
Fegyverek: penge (nem, mert tűzkard! :D)
Élőhely: Hibbant

A most 20 (!!!) éves Hablaty, kitartó és talpraesett fia Fertelmes Pléhpofának, Hibbant főnökének. Már nem vézna, de még mindig nyurga Hablaty a sziget sárkányszakértője és kiváló repülő.
Ünnepelt hős a szülővárosában, amiért bevezette a békét vikingek és sárkányok között. Legtöbb idejét azzal tölti, hogy feltérképezetlen területeket vizsgál, és új sárkányokat fedez fel hűséges éjfúriájával, Fogatlannal. Ám Pléhpofa terve az, hogy átadja neki a "főnöki köpenyt". Hablaty viszont a másik irányba menekül, félve attól, hogy olyanná válik mint az apja, és elveszti önmaga jellemét. De ahogy a kaland mély és ismeretlen földekre csábítja, a válaszokat olyan módon kapja meg amiről nem is álmodott. (nagyjából ez a lényeg)


Asztrid:
Klán: Huligán
Faj: ember
Magasság: 5'9" (kisebb Hablatynál!!! az első részben még nagyobb volt.)
Súly: Ł120
Szem: kék
Haj: szőke
Fegyverek: fejsze
Élőhely: Hibbant

A 20 éves Asztrid, magabiztos, versenyszellemű, a Sárkány Versenyek bajnoka és Hablaty barátnője (végre!!! Erre vártam, hogy hivatalosan is kijelentsék, hogy ők együtt vannak!!! Túl sok Hiccstrid érzés kerített hirtelen hatalmába). Gyönyörű, keménynek és racionálisnak tartja magát, Hablaty legszókimondóbb támogatója.
Személyiségnek magja a kötelesség tudat. Bármikor megteszi amit tennie kell, nem figyelembe véve a saját érdekeit. Tehát ha bajba kerül az az ember vagy sárkány, akit ő szeret, semmi sem állíthatja meg abban, hogy megvédje őket, még ha ez azt is jelenti, hogy szembeszáll Pléhpofa parancsával.



Először, aki nem tudja mi az a Hiccstrid annak elmagyarázom. Ez egy "pár név" két szerelmes nevének az összerakása. Hablaty angolul Hiccup ezért ha az ő két nevüket összetesszük akkor ez lesz belőle. Magyarul Hablastrid nagyjából. 

Istenem, belefulladok ebbe a sok utalgatásba. Először is ott van ez a mondat: 
Tehát ha bajba kerül az az ember vagy sárkány, akit ő szeret, semmi sem állíthatja meg abban, hogy megvédje őket, még ha ez azt is jelenti, hogy szembeszáll Pléhpofa parancsával. 
Ez egy nem ép gyenge célzás arra, hogy valami történni fog Hablattyal vagy Viharbogárral és Asztrid szembe fog szállni Pléhpofával. Nagyszerű, szegény főnök leendő menye egy kicsit önfejű, úgy néz ki. :D De nem annyira mint Hablaty. 

Oké, Hablatynál is kaptunk egy csomó választ. 
Tehát ezek szerint elmegy, mert összeveszik az apjával. Kíváncsi vagyok, hogy Asztridnak szólni fog-e vagy csak spontán felszáll Fogatlanra és husssss. 
Az első Hablatyos kép szerintem közvetlen az előtt van, hogy Valka rátalál. Látszik rajta, hogy bántja valami és nagyon bele van mélyedve a gondolataiba. Lehet, hogy ezért nem vette észre, hogy milyen messzire került, vagy épp azt, hogy egy nem ép barátságos sárkánylovas van előtte. Ráadásul a háttér színe is stimmel. 
Ha valaki nem olvasta volna a bejegyzések között, volt egy exkluzív clip, amit egy külön vetítésen mutattak be, ezért nem tudtam róla és nem is tudom belinkelni. Az volt a lényege, hogy Hablaty összeveszik Pléhpofával, elmegy, összefut Valkával az megtámadja, Fogatlan leesik, Hablatyot pedig elviszik. Hu, szűkszavú világbajnok is lehetnék. Na mindegy, ez a lényeg. Így már érthetőbb a fenti szöveg, nem? ;)

Asztrid, jól áll a kék, meg a narancssárga, a szőrmédet valamikor kölcsönkérném, sőt, nem akarod odaajándékozni nekem? :)

Másodikon a tekintetét nagyon nehezen tudom bárhova is tenni. Az biztos, hogy Hablatyot nézi. Mosolyog, tehát nagy baj nem lehet. *megkönnyebbült sóhaj*
Az egyik szemöldökét feljebb húzza mint a másikat (az irodalom tanárnőm is megtudja én pedig egyszerűen nem, pedig nagyon igyekeztem, de csak egy vicsor lett belőle) tehát valami kérdés bujkál a fejében, vagy csak szimplán csodálkozik valamin.
És a szőrméjét még mindig imádom.


Hamarosan jövök a többi karakterrel! :)


9 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett. Tök jó lefordítottad. Várom a többi karaktert is. :)

    VálaszTörlés
  2. Mikor lesz meg a többi karakter?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már fordítom Pléhpofát, 10 perc vagy 15 és kint lesz! :)

      Törlés
  3. Szerintem az ace flier azt jelenti, hogy kiváló repülő/sárkány lovas :)) Amúgy mi van azzal a videóval? Meg lehet még valahol nézni? (Csak én hittem azt, hogy a 17/18 évesek? mert ez akkor azt jelenti, hogy 15 évesek már voltak a sorozat alatt :O)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, lehet, hogy az , szerintem ki is javítom. Nem, sajnos nem lehet, ez egy ilyen exkluzív vetítés volt. :/
      Amúgy én is azt hittem, de hát csak nem lett mindenben igazunk. :D

      Törlés
  4. Hablaty
    Magasság: 185 cm
    Súly: 61 kg

    Astrid
    Magasság: 175 cm
    Súly: 54 kg (??? ezt dobta ki a netes átváltó)
    Erősen kétlem, hogy Hablaty 10 centivel magasabb Astridnál, és 7 kilóval nehezebb
    De ha ezt írták a hivatalos oldalra
    (mármint nem ezt, csak átváltva ezt)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hogy ennyivel magasabb azt még elhiszem, de a súlyuk... én vagyok 54 kg, és azért van köztem meg Asztrid közt egy pár év, meg izomzati különbség (nem mintha gyenge lennék, vagy ilyenek), és az izom köztudottan nehezebb.

      Törlés
    2. de köszi, hogy átváltottad. :)

      Törlés
    3. Ez elméletileg azt jelentené hogy 15L= kb. 7kg-val
      Akkor viszont 120:15*7 elvileg 56 lenne.
      De ha jól tudom ez az angol ill. amerikai font aminél 1 kb 0.45 (0.44.....(végtelen))kg

      Törlés