2014. március 20., csütörtök

Pár tény az Ínasról

Néhány érdekességet találtam az első részről.

1.: Amikor feltűnik a filmben a Dreamworks logó, Fogatlan ott repül a háttérben.



2.: A könyvben (mi alapján a film készült) Fogatlan Rettenetes Rém méretű, de az alkotók átalakították, hogy Hablaty meg tudja ülni.


3.: Fogatlant viselkedésének alapját lovak, kutyák és macskák adták.


4.: Fogatlan azért hasonlít a Lilo és Stitch című filmben lévő Stitch-re, mert a Lilo és Stitch rendezői az Így neveld a sárkányodat rendezői.


5.: A Gift of The Night Fury című kisfilmben lévő jelenetet, melyben Fogatlan "ismerkedik" az új farkával, igazi macskákon is megcsinálták, hogy minél élethűbb legyen.



6.: Asztrid nincs benne a könyvben. Őt direkt a filmhez "találták" ki.



7.: A repülős jelenetek, egyesek szerint 3D-ben, még az Avatart is magasról verték.



8.: A könyvben Hablaty érti a sárkányok nyelvét. A filmben úgy döntöttek, hogy ezt elhanyagolják a több fizikai kapcsolat kedvéért.



9.: Az egész film alatt, Hablaty folyton mondogatja, hogy nem tudna megölni egy sárkányt, míg a többi viking dicsekszik azzal, hogy mennyit elfogott/megölt. A sors iróniája, hogy az egész film alatt Hablaty az egyetlen aki ténylegesen elfog egy sárkányt.



10.: Az Ínas jellemzője a sok- sok szőr. Nem csak megrajzolni, de megtervezni is nehéz őket. Pléhpofa szakállát egy hónapig tartott megtervezni/megrajzolni.



11.: Az animátorok, hogy minél élethűbb legyen a film, beiratkoztak egy "repülés iskolába". ez egy olyan program ahol a repülési fizikát és egyes állatok mozgását tanulmányozzák. A "diploma" letétele után, az animátorok még oklevelet is kaptak.



12.: Hogy a film minél jobb legyen, a készítők a nyolcszoros Oscar jelölthöz fordultak, Roger Deakins-hoz, segítségért.


13.: Sok gyereket megkérdeztek, hogy mit szóltak ahhoz, hogy Hablatynak amputálni kellett a lábát. Azt mondták, hogy ez valamilyen szinten szomorú volt, mert Hablaty elvesztett valamit, de helyette sokkal többet kapott.


14.: A John Powell által írt "Romantic Flight" című betétdalt az idei Ocsar-gála megnyitóján is játszották.

Nagyjából ennyi lenne. Érdekes, hogy hányszor megnéztem a filmet és az első pontban szereplő tényt sosem vettem észre...soha.

Forrás: http://imgur.com



8 megjegyzés:

  1. Én is kábé az 5. alkalomra láttam meg Fogatlant a logonál, akkor is csak akkor, mikor már a hold alatt van. De lehet azért nem láttam mert nagyon sötét a képernyőm és a tévéképernyő
    Fogatlan annyira cukiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, hol tudnak félni tőle az emberek (CSAK a küllemére értem, nem a képességeire)

    VálaszTörlés
  2. Ez vicces.......Én amikor először megnéztem a filmet már akkor láttam Fogatlant :) és azt kérdeztem magamtól: "mi a szösz az az izé?" Persze a film után rögtön tudtam!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó kis cikk ez. Öröm ezeket olvasni. :)
    Alig bírjuk kivárni azt a nyolcvanvalahány napot...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) És 84 az amerikai premierig! :D

      Törlés
  4. A könyvek mi a Címe???
    Amúgy én amikor egymás után megnéztem 10szer fel tűnt, hogy ott van fogatlan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. első: Így neveld a sárkányodat
      második: így lehetsz kalóz
      harmadik: így tanulj sárkányul

      Törlés
  5. Ugyanaz a címe, magyarul is meg angolul is. De már sehol sem kapható, bár már olvastam, hogy lehet a budapesti meg az érdi könyvtárból kölcsönözni
    Csak eddig még lusta voltam elmenni oda, pedig szinte itt van a szomszédban

    VálaszTörlés
  6. Javítom magam. Az első kötet címe ugyanaz, de a többi nem. Fenn van a howtotrainyourdragon.wikia.com-on a könyvek címe sorrendben is

    VálaszTörlés